Co je to TFP/TFCD?
TFP (Time-for-prints) a TFCD (Time-for-CD) jsou formy spolupráce, ve které model a fotograf „obětují“ svůj čas bezplatně. Model fotografovi neplatí za fotky, fotograf neplatí modelovi. U každého fotografa jsou pak podmínky jiné (někdo si nechává platit ateliér, někdo vyžaduje placenou vizážistku), TFP tedy nemusí nutně znamenat zcela bezplatné focení ve všech případech.
Co znamená TFP spolupráce u mě?
Vzhledem k tomu, že nevlastním svůj atelier, požaduji minimálně spoluúčast na nákladech za pronájem atelieru (viz ceník). Samozřejmostí ale je, že modelky na TFP spolupráci si vybírám většinou sám. Jednak podle vzhledu a jednak podle fotografických preferencí (podle toho, co je modelka ochotena fotit). Přednost mají ty, které jsou schopné a ochotné fotit to, co aktuálně potřebuji a pak samozřejmě i ty, které se mnou spolupracují stabilně, bez nároku na jakoukoliv odměnu.
Co se bude fotit?
Téma focení je vždy otázkou domluvy a mých potřeb a přání. Protože se každý lišíme, část focení probíhá podle přání modelky, část podle přání modelky. většinou se tyto části prolínají a nedá se říci, teď fotím pro modelku, teď pro sebe. Toto neplatí u honorovaných focení.
Kolik fotek budu mít?
Dopředu všechny vždy upozorňuji, že dostanou všechny technicky schopné snímky v náhledu. Z nich si model vybere 4 -6 fotografií za každou hodinu focení na úpravu. Jsem z těch fotografů, kteří fotky retušují.
Pro jistotu ještě pár bodů, které platí vždy,všude a se všemi:
- do cca 24 hodin po focení dostane modelka náhledy fotografií
- upravené fotky modelka dostává v originálním rozlišení v digitální podobě
- fotky modelka nedostane ihned, po focení je potřeba počítat s dodací lhůtou ca 20ti až 30ti dní (pokud by to mělo být náhodou více, řeším to s modelem předem)
Jak bude s fotkami nakládáno?
Se všemi modelkami podepisuji smlouvu, která určuje možnosti užití fotografií. Z ní vyplývá, že vzniklé fotografie:
- mohu používat pro vlastní prezentaci
- mohu používat při realizaci výstav a prodeji uměleckých děl
- mohu nabídnout k prodeji (reklama, ilustrační foti apod.)
Smlouva to samozřejmě popisuje podrobněji. Zároveň dodržuji to, že model má poslední slovo v tom, které fotografie mohou být zveřejněny a jakým způsobem. Přeci jenom je to on, kdo je na fotkách prezentován.